onsdag 10 augusti 2016

Mina tankar i dag är äventyret med Svåger Janne

Min svåger Janne har ju fyllt 60 år.
Vi bestämde oss för att göra ett äventyr för Gun och honom.
Det blev en helg med vår buss.
Vi bestämde med dem att bussen gick kl 10:02 från Lungsund.
Gudrun och jag åkte uppåt Lungsund på torsdag kväll och övernattade vid Bjurbäckens slussar. Då var det bara 9 km till Lungsund, men som vanligt blev Bussen försenad med några minuter.
Gun och Janne hade ingen aning om var vi skulle med dem, Vi åkte till Lyrestads ställplats och övernattade första natten på Götakannal kanten. Vi viste att våra vänner från Falun skulle möta upp där på fredag kväll också. Det var tur att de hade kommit redan på torsdag så de kunde reka platts åt oss,
Det blev lite knivigt att få en plats men vi fixade en efter lite omflyttningar av husbilar, kvällen blev det grillning och mys i sommar kvällen.





Lördag blev det att säga hejdå till Margareta och Bror, vi packade ihop och gjord oss klara att åka vi också mot nästa mål.
Det var Kvarnstensgruvan utan för Lugnås, vi hade vari där förut och vi tyckte det var intressant och jag tror att Janne tyckte det han också.
















Senare på dagen åkte vi vidare tillbaka mot Mariestad och ut på Torsö och vidare ut till färjeläget vid Brommösund.
Där ligger Restaurangen Laxhall, där skulle de bjudas på grillbuffé och underhållning.
Det blev en lyckad tillställning sedan blev det övernattning i bussen.
Söndagen blev det hemfärd men vi var in och tittade hur återuppbyggandet av Södra Rådas gamla kyrka fortlöper.
Jag tror att de var nöjda med äventyret.   


//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar