fredag 27 januari 2023

Vi var till karlstad igår

Först skulle vi till banken, jag skulle lösa in en postväxel som jag fick i julklapp av svärmor 2021. Jag la undan den och glömde av de. Jag ringde swedbank och skulle fråga hur jag skulle gör med den när den var mer än ett år gammal. Det började med att sitta i telefonkö, jag hade köplatts 219, och väntetiden beräknades till 29 min. Jag kom fram efter 34 minuter, det skulle gått att fixa om det funnits ett tiosiffrigt nummer på postväxen. Det fanns inget sådant, då sa hon att jag skulle gå till banaken så hjälper de dig där. På banken fick jag en kölapp med nr 632, 609 stod det på tavla, jag tänke hur länge dröjer det innan det är min tur? Det dröjde en timma och tjugo miniuter att komma fram till disken. Sedan började byråkratin, ringa för kontroll, fråga kolegor, skriva på postväxen, och ny fråga till kollegan. Nu skulle pengarna in på mitt konto också, Ny underskrit och pengarna satt på mitt konto. Från det att jag kom fram till disken till att jag gick ut tog det ytterligare 22 minuter. Hur kan det få vara så här? De vill naturligtvis att vi ska sköta alla bankårende själva pä nätet, men i mitt fall gick det ju inte. Vart är det på väg //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar