tisdag 19 mars 2024

VÄSE BISTRO

Ja då tar vi några rader igen, det var ett tag sedan jag skrev av mig lite här. Det blev lite missförstånd på det jag skrev senast, jag uttryckte mig lite tokigt . Men jag skriver inte för att jag tycker jag är duktig eller bra på det, jag skriver för att jag tycker det är roligt att skriva lite om vad jag sysslar med. då kan det bli lite fel ibland, men jag har skrivit tidigare att om någon till händelsevis skulle läsa det jag skriver så får den stå ut med stavfel och och annat som inte är korrekt svenska. Jag fyllde ju år härom dagen, min syster Lena fyller 4 dagar före mig och mina tvilling systrar fyller 5 april. Vi bestämde att vi skulle ta en middag tillsammans, det blev i Väse på Rävens Bistro.


Min syster Ann hade hört talas om det, och att det skulle vara bra där. Vi bestämde den dagen jag fyllde alltså 16/3 skulle vi boka bord där. Det var mycket fint ordnat  för oss ljus på bordet och lite ballonger i taket över bordet.

nu var det dags för maten som vi hade för beställt, jag och Gudrun hade beställt black and white.

Det var gudomligt gott, Servitrisen var jätte trevlig. hon passade verkligen upp på oss. Det blev kaffe och tårta efteråt, Syster Lena fyllde 70 och jag 69 så det blev en tårta med alla våra år.

efter som Janne inte var med på grund av att han inte var riktigt pigg så fixade vår servitris så Gun fick med sig hans mat hem. sedan var det dags att göra sig oskyldig, Det kostade 325 kr/ person för Gudrun och mig med en lättöl var. Jag tyckte det var billigt, Jag trodde nog att det skulle bli dyrare. Det var mycket mycket trevligt att vara där, det låg i en nyligen nerlagd ICA affär som de hade köpte och byggt om så fint. Dom öppnade i december 2018. Jag hoppas verkligen att det går bra för dem, vi kunde inte fått ett bättre mottagande än det vi fick.

 //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar