onsdag 20 juli 2022

Rundtur i Rudskoga

 

Vi fortsatte från Hova till Gullspång det blev två dagar på ställplatsen där, kanon fint väder.

Efter några dagar i Gullspång for vi vidare till Södra Råda gamla kyrka, vidare upp till Rudskoga som min mor kommer från.

Jag visste om en man som bodde ganska nära mormor och morfars hus och han hade jag jobbat med för så länge sedan som när jag gick på yrkesskolan 1971. Mormor och Morfar köpte ägg av hans föräldrar.

När vi passerade det hus som jag trodde han bodde i ser vi en man som sitter i en traktor på gården där.

Vi stannade och jag gick in och frågade om det var han, det stämde.

Det blev en trevlig pratstund om gamla minnen, han kom ihåg mig från mormor och morfar och även från när vi var ute på praktik från yrkesskolan.

Efter det åkte vi ner till vägen som går in till mormor och morfars gamla hus. Det blev en promenad på några hundra meter. Grönalund som stället heter, det var fint underhållet.


Ladugården var riven, men det viste jag om för jag hade sett på någon karta att den var borta.

Det var trevligt att se att huset fanns kvar och var så väl omhändertaget.

Jag har ingen aning om vem som äger huset i dag, men det går ju att ta reda på om man vill det.

Efter besöket åkte vi vidare mot storfors där vi har vår Fridá stående när vi inte är ute med henne.

  //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar