torsdag 25 augusti 2022

Mina tankar i dag Gymmet

 I går startade jag det som jag hoppas kunna fortsätta med.

Jag gick ner till vårt gym och gjorde några övningar.

Min tanke var att inte göra som jag brukar göra, det vill säga, kör på, det här fixade jag ju förr.

Nej nu ska jag börja lite försiktigt, och öka efter hand.

Jag började med uppvärmning på gåband10 minuter. Tåhävning 10 gånger 3.

Sedan körde jag roddmaskin 100 drag.

Hantlarna blev det 10 böjningar gånger 3 per arm med 1,5 kg hantlarna, men de var alldeles lätta.

Jag skulle ju börja lugnt så jag bytte inte till tyngre får den skull.

Men nu har jag börjat och hoppas att jag inte ger upp, jag fick ett gymkort av min Gudrun på ett gym i Forshaga i Julklapp för där är jag ett par gånger i veckan. Jag har inte varit på gymmet en enda gång, det är ju inte snällt av mig att bara skita i det när hon har betalat för det. Jag har inte haft orken att ta mig i kragen, tänkt många gånger nu ska jag gå dit men nej vill inte.

Nu hoppas jag och tror att det ska bli av, det är ju bar att gå ner i källaren och köra på.

Jag tycker att det ska bli roigt att träna lite iaf, man har ju gått upp i vikt och det är ju inte heller så bra när man börjar bli gammal. Nu ska jag försöka bli av med några kg, minst 15 kg har jag tänkt mig. Men åter igen hänger det på motivation, men om det visar sig att jag har minskat något eller några kg då kommer det nog att kännas mer motiverat.

Vi får hålla tummarna och tro att det blev en inspiration till att fortsätta.


  //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar