onsdag 6 september 2023

Protokoll och Hundvakt

 Vaknade av att Marina, ordförande i vår BRF föreningen ringde. Angående ett protokoll som jag skulle skriva på. Jag var knappt vaken när jag försökte hitta rätt på HSBs sida. Jag sa till ordförande jag kollar så hörs vi vidare under dagen. Nu har jag hittat det som jag skulle skriva på, det gjorde jag men när jag kom till bolagsverket så hade jag inte behörighet till att skriva på. Nu väntar jag på att Ordförande ska höra av sig så vi får gå igenom det här.

Vi är hundvakt i dag åt Gulli som hunden heter, det är en Borderterrier samma som vår Morris. De går jätte bra med dem tillsammans, men Morris vill ju mer än att bara vara kompis med Gulli. När Gudrun är ute med dem tillsammans går det jätte bra, då glömmer han nog det där. Gulli och Morris är lika gamla, 9 år men Morris är mycket större än henne. Det skiljer nog säkert 3 kg på dem, hon är ganska så liten till skillnad mot Morris som är för tung.


Nu kom de in efter promenaden, Det hade gått jätte bra säger Gudrun, Gulli som brukar skälla på andra hundar skällde inte på någon i dag, Morris skäller aldrig på andra hundar så hon förstod nog att man inte ska skälla på andra hundar kanske. Konstigt är det att hon inte skällde nu. Ja de har sina egenheter de här hundarna. Gulli bor i Nykroppa med sin Matte, vi träffades här i Filipstad och Gudrun och Gullis matte började gå med hundarna till samman ibland. Det är nog roligt för både Gulli och Morris att ha en kompis, och för mattarna också för den delen.

 //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar