fredag 24 april 2015

Nu är Buss säsongen i gång


Tisdag blev det en tur till Arvika, skulle hämta en vattentank som vi ska ha i Fri dá. Den som sitter i nu rymmer bara 80 liter och den som jag ska hämta rymmer 190 liter, möjligen kan vi koppla i hopp dem och få lite mera vatten 270 liter är ju inte så illa. Men det är under förutsättning att det får platts.

Men han hade en till som den som jag skulle ha, då köpte jag båda två den kan vi använda som gråvattentank om inte vår vän Dan ska ha den.

På valborg blir det årsmöte med Husbussens vänner ute på Hammarö vid Hästviken. Förra årets års möte hölls där också, det är ett bra ställe för det får plats mycket bussat med utsikt mot Vänern.
Årsmötet 2014
 

Nu är friska Karlstad igång igen, det har vi varit med på i flera år.

Som gammal orienterare så tycker jag att det är skoj att ta lite kontroller eller stolpar som det heter i detta fall.

Det finns 60 ute nu men de kommer att släppa flera kartor efter hand. Vi har hunnit med 21 stycken tills dags datum.

Men problemet för mig är att jag har så dålig ballans och lite drumlig på grund av att benet inte funkar riktigt, så man går både på fötterna och näsan i bland kan man säga.
  Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar