torsdag 9 april 2015

Nya ålands resa


Onsdag och torsdag var jag och en vän från Hagfors till Åland.

Det hela började med att Dan ringde mig och frågade om jag skulle följa med till Åland.

Det var nog tre veckor sedan han frågade, Gudrun och jag talade om det och hon sa vill han i väg så följ med du.

Det blev inget talat om det för än sista veckan, då frågade han om jag står fast vid att följa med, ja för fan sa jag.

De var ett gäng från Hagfors, och sedan skulle det med ett gäng här ifrån Karlstad.

De här i Karlstad skulle gå på vi Pe-Kås här på Rud, så det funkade bra jag bor bara några hundra meter där i från.

Det blev ett stopp på vägen upp till Stockholm i Götlunda för lite mat och kaffe.
 

Väl i Stockholm och färjeterminalen dök det upp en som jag kände igen, det var en chaufför på en buss från Filipstad.

Jag sa till vår chaufför att den där manen känner jag, då svarade han att det gör jag också, det är min far.

Det var den första i samlingen som var med på samma färja som oss men inte kommit med vår buss.

Det var min först arbetsgivare, en klasskamrat, en arbetskamrat, två här ifrån Karlstad men bodde tidigare i Storfors och två till från Kristinehamn som också bodde tidigare i Storfors.

Sammanlagt var det 13 stycken, men det var kanske inte så konstigt för under tiden som jag körde taxi i storfors så lärde man känna mycket folk.

Det var ju inte bara i Storfors man var och körde, men nog om det.








Resan var kanon bra det var lugnt ute på Ålandshav, Mycket bra underhållning.

Jag tror att Dan var nöj med resan han också, han frågade i dag, när ska vi åka till Åland nästa gång.
 
 
 Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar