torsdag 16 februari 2017

Medlems avgiften på campingen

I Dag kom ”Medlemsavgiften” till campingen i Motala, man kan nästan kalla det för medlems avgift. Vi har legat på samma plats vid så kallade kiocktornet sedan 1992. 2750 spänn, dyrt tyckte jag vid första titten på den, men det är väl inte så farligt ändå. Vi ligger där i nio nätter så det blir strax över trehundra per dygn.
Nu börjar man få lite vårkänslor, det på minner ju on våren iaf.
Jag och Gudrun tog oss en liten runda på 3,7 km stavgång i dag i solskenet, det har nog varit härligt om man inte gått så fort.
Det är ju så att vi håller på med ICA klassikern, se inlägg 16 januari. Det är skidåkningen som jag håller på med, men det är ju så att jag inte kan åka skidor efter olyckan 2010. Men som det är nu så kan man istället gå med stavar, men man ska gå 9 mil då som vasaloppet är. Det finns ett undantag till och det är att man har 6 veckor på sig att gå de 9 milen. Det ska vara klart den 25/3, jag ligger efter lite med stavgången men det ska jag gå ikapp. Som det ser ut nu så måste jag gå 3.3 km /dag fram ledes. Det blir lite avbräck när vi ska upp på vasaloppet, och en helg till sala. Hitintills har jag gått bara 19 km. 
Det kan bli sådana dagar som i dag, underkylt regn och glashalt då kan jag inte gå, även om jag har broddar på mig så är det för stor risk att jag ska halka omkull.

//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar