tisdag 21 februari 2017

Mina tankar i dag. Rovern kommer att bli jättefin.

Igår kom min vän Nicke och hämtade reservdels Rovern.
Efter att jag blev på backad på parkeringen och försäkringen inte ville reparera skadan utan ville ersätta mig istället.
Då blev det så att jag fick det jag ville ha för den och behålla bilen.

Det ska ju bytas Högra dörren, dras ut tröskeln lite och byta ena fram skärmen på min Rover. Jag såg när de hämtade reserv Rovern att dörrarna var mycket bättre i lacken på den än mina. Det är nog frågan om att det blir flera dörrar som blir bytta. Min Rover står kvar här hemma än så länge, det måste bli lite bättre väglag när jag ska köra upp den till Storfors.
Måste byta däck fram på den innan den kommer i trafik igen.
Det är lacken som inte är så bra på den, och det är framför allt dörrarna. Det är inte rost utan det är en massa prickar och lite skrovlig i lacken.
Inne i kupén är den jätte fin, sätena ska tvättas, men förövrigt kanon fin. Träpannel, träratt, träväxelspaksknopp i valnöt.
Sedan har den original CD växlare, elmanuvrerad solgardin i bakrutan och kronan på verket den har eluppvärmt baksäte.
Nu kommer den inte att vara ute under vintern så värmen i baksätet kommer knappast att användas, men det finns.
Jag tror och hoppas att den kommer att bli fin när vi har bytt dörrar och framskärm på den.

Och det roliga är att reserv Rovern är det samma färg på som min, så vi behöver inte lacka delarna heller.
Efter reparationerna så blir det besiktning, jag har mars på mig att göra det.
Men den ska också få genomgå en lackrekond, polering och lackskydd.

   //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar