lördag 20 maj 2017

Vildsvin och cykling

Under helgen var vi nere i Mariestad och hälsade på svärmor.
På lördagen åkte vi till Barrebacken och hälsade på mina kusiner, en av det fyllde år den dagen. Fram på eftermiddagen kom Uno med ett förslag att vi skulle åka ut och om vi kunde se några vildsvin.
Det nappade vi på, vi åkte upp mot södvästra änden på sjön Skagern och upp mot Delbäck. Inga grisar syntes till så vi fortsatte ner mot Hova, Där ifrån körde vi rakt väster ut mot Vänern. Det började skymma på så smått, men strax fick vi syn på två stycken på en åker. Det var ganska långt avstånd ca 300 meter till dem men jag fick några bilder på dem i alla fall.


Då var den helgen räddad med lite bilder på vildsvin.
Torsdag efter det att Gudrun hade kommit hem från jobbet på förmiddagen, vi åt lunch och sedan åkte vi till Hagfors.
Anledningen var att Gudrun skulle cykla där ifrån och till Karlstad. Hon måste få ihop mera mil inför Vätternrundan.
Uppladdning 
Det är 10 mil på en cykelväg som har asfalteras, det är gamla järnvägen nklj banan. Nklj banan var en smalspårig järnväg som gick Från Finnshyttan i Filipstad upp till Hagfors och sedan följer Klarälvenner ner mot Karlstad och slutligen ner till Skoghalls pappersbruk.
Det är asfalterad cykelbana från Uddeholm och till Karlstad.
Jag var kvar i Hagfors hos en kompis i 2 timmar, sedan åkte jag ner mot Karlstad, jag hade naturligtvis telefon kontakt med Gudrun. Vi planerade att vi skulle nog kunna ses i Ransäter, men där hade hon passerat. Nästa som var inplanerad var Edeby ca 1 mil före Deje, när jag var där hade hon passerat för några minuter. Då blev det Deje, dit hann jag i alla fall. Det blev en lite paus med kaffe.

I dag var det från vänster, min ena syster i mitten mina döttrar och en mågs tur att köra 10 mila turen på banan som träning in för Vätternrundan.
Strax norr om Forshaga 

Framme Vid Slutmålet Kroppkärrssjön i Karlstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar