måndag 21 februari 2022

Skitväder och Radiotankar

Mina tankar i dag.

Vilket skit väder vi har fått, det började i natt och ska hålla på hela dagen.

Morris måste ut i alla fall, så det är bara att klä på sig och bege sig ut. Han är inte så road av snö han heller så han vill in så fort som möjligt.

Hade tänkt åka till verkstan i dag, men inte i detta väder blir ingen ting med det.

Hur kommer min radiostation att fungera när den är färdig. Att radioapparaterna ska fungerar det är jag inte orolig för, de fungerade perfekt i gamla lådan.

Jag har inte haft slutsteget inkopplat förut och inte heller högtalarna som det ska bli nu, så det blir ju en prövning.

Jag vet inte ännu hur jag ska sätta fast slutsteget uppe på lådan, skruva fast den eller kardborreband. Det lutar nog åt kardborre, lådan blir något högre än den gamla och då kan det vara bra att kunna ställa ner den bredvid för siktens skull. Mig störde det inte men min kära sambo tyckte det stör när hon körde. Det är när vi har den i bussen för då står den på instrumentbrädan.


I bilen blir den monterad på ett bord inuti skåpet, men ska också kunna ställa ni den på passagerarsättet om jag är ute och åker själv. Det har fungerat bra förut med den gamla lådan så det borde fungera med den nya också även om den blir aningen högre.


Morris ska till veterinären i morgon, han är så trött på dagarna.

Han vill bara sova, vi vet att han har dåliga levervärden. Det skulle ju kunna påverka honom så han blir trött, det får vi försöka få reda på i morgon.


Vår kära livskamrat blir 8 år i maj, så det borde inte vara ålders relaterat. Det blir Mariestad och svärmor några dagar också innan vi åker till Transtrand över helgen.

//Per


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar