tisdag 1 februari 2022

Fortsättning på Lådan

 Igår var jag i verkstan igen, fortsatte med radiolådan. Upptäckte att front skivan hade jag beställt för lång 200 mm. Men det var ju ingen skada skedd, det vore värre om det vore tvärs om. Framsida är en transparant plexiglasskiva som det ska sitta en svart folie på baksidan på, under skivan ska det sitta en rad med ljusdioder som ska göra att hela fram sidan ska bli blå eller grön. Det kommer att bli snyggt om jag lyckas med det. När jag började att montera lite i de uppsågade hålen, upptäckte jag att jag tog till lite för mycket platts från gavlarna på båda sidor till swr mätarna. Det innebar att de båda koaxialomkopplarna inte får plats i mellan som var tänkt, det går ju att ha dem på locket som jag hade på den förra lådan men det blir inte optimalt. På taket ska slutsteget och scannern sitta på varsin sida om det löstag bara handtaget.

Lådan är ju klar så det är inte så stort jobb att göra om och göra rätt, Skivan sitter i ett fräst spår i sidorna och botten så det är bara att dra ur den gamla och trycka ner en ny skiva, ursågningar går ganska fort och lätt om man så vill.

Det ska tas mera hål, tre omkopplare, högtalare till hörlurar, brytarna och varvsregulatorerna till fläktarna är monterade och 155 mhz radion.

Det kommer att bli en fläkt i var ända på lådan, en som suger in och en som blåser ut. Slutsteget får en egen fläkt som kommer att monteras direkt ovanpå kylflänsarna på den.

  //Per



  //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar