onsdag 1 juni 2022

Paniken stiger

 

Mina tankar i dag, Blir Bussen Fridá klar till Vätternrundan?

Hon står i på Verkstad uppe i Råda och väntar på delar som fattas, Fodertätningar, topploppspackningar. En del grejer har kommit men det saknas en del grejer ännu.

Vättern veckan börjar fredagen den 10/6, långa Vätternrundan går sista helgen i den veckan.

Vi brukar ligga på campingen i Motala hela veckan före stora Vätternrundan. Halvvättern och Tjejvättern går under veckan. Min Gudrun ska åka både Hel och Halvvättern är det meningen, men vi får se hur det blir med det.

Nu hänger det på när Fridá blir klar, det ser mörkt ut för att hon ska bli klar före helgen.

Vi får hoppas att grejerna kommer så vi kan komma iväg i början på veckan i alla fall.

Radio station.

Fästet till antennkablarna som jag skrev att jag måste fixa på något vis, det är fixat nu och det ser ut att fungera som det var tänkt. Det är målat nu också så det ser lite snyggare ut. Jag har gjort om vid lödningarna också, förstärkte jordningen från skärmen i kablarna lite.


Jag skrev senast att den var klar, nej då det är den inte. Det kommer till nya saker som ska på hela tiden, uttagen till de trådlösa hörlurarna har kommit till på baksidan. Det som ska till på baksidan är en chassikontakt som är kopplad till 69 mhz radion, ut ur chassi kontakten blir det en nätverkskabel så jag kan ha fronten placerad lite vart jag vill i bilen eller bussen Fridá. De andra radioapparaterna kanske jag inte är i närheten av, då kommer den fiffiga lösningen med trådlösa hörlurar in i bilden.

Jag kan höra alla apparaterna i hörlurarna om jag vill och ändå inte vara vid apparaterna. Räckvidden på lurarna är ca 25-30 meter ute så det ska bli jätte bra tror jag.

 // Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar